Acesso Mestrado e Direito e Gestão

Os requisitos de acesso ao Mestrado em Direito e Gestão são os seguintes:

a) Titulares de uma licenciatura em Direito, Gestão, Economia ou Finanças;

b) Titulares de um 1º ciclo de estudos de ensino superior estrangeiro em Direito, Gestão, Economia ou Finanças, que seja administrado de acordo com os princípios do Processo de Bolonha por um país que adotou este Processo;

c) Titulares de uma licenciatura estrangeira em Direito, Gestão, Economia ou Finanças, que seja reconhecida como satisfatória pelos Conselhos Científicos da FDUL e do ISEG;

d) Excepcionalmente, titulares de um currículo académico, científico ou profissional que seja reconhecido como atestando a capacidade do requerente de estudar para o mestrado pelos organismos mencionados na alínea anterior;

e) Excepcionalmente e em casos devidamente justificados, titulares de outros graus, para além dos acima referidos, desde que demonstrem preparação científica suficiente para estudar para este diploma, tal como avaliado pelos Coordenadores Científicos.

2. As matrículas para este mestrado estão sujeitas à conclusão bem sucedida de uma licenciatura até à data prevista do início do horário de aulas do mestrado.

 

1. The following can apply to study for the degree:

a) Holders of a Bachelor’s degree in Law, Management, Economics, or Finance;

b) Holders of a 1st study cycle foreign higher education degree in Law, Management, Economics, or Finance, which is administered in accordance with the principles of the Bologna Process by a country which has adopted this Process;

c) Holders of a foreign higher education degree in Law, Management, Economics, or Finance, that is recognised as satisfying the objectives of the Bachelor’s degree by the Scientific Boards of both FDUL and ISEG;

d) Exceptionally, holders of an academic, scientific, or professional curriculum that is recognised as attesting to the applicant’s capacity to study for the Master’s degree by the bodies mentioned in the previous subsection;

e) Exceptionally and in duly-justified cases, holders of other degrees in addition to those mentioned above, provided that they demonstrate sufficient scientific preparation to study for this degree, as evaluated by the Scientific Coordinators.

2.   Registration for the degree is subject to the successful completion of a Bachelor’s degree by the planned date of the start of the degree’s lecture timetable.

Todas as candidaturas devem ser submetidas obrigatoriamente através da plataforma de aplicação FénixEdu, que pode ser acedida neste link.

Veja este pequeno vídeo de como aplicar através da plataforma FénixEdu:

 

Em caso de dúvida quanto à apresentação de uma candidatura, não hesite em contactar a Divisão Académica da FDUL por e-mail (candidaturaspg@fd.ulisboa.pt), ou através do chat online no Facebook, nos dias úteis das 10h00 às 13h00.

Observações:

– As candidaturas só serão analisadas após pagamento da taxa de inscrição

– A Divisão Académica da FDUL contactará todos os candidatos por e-mail, independentemente de a sua candidatura conter alguma irregularidade ou se estiver totalmente correta

– Após a conclusão do processo de classificação, todos os candidatos serão informados por e-mail sobre o resultado final da sua candidatura

– A lista de resultados será posteriormente publicada na página de Mestrados.

– Em caso de admissão, a inscrição está sujeita à devida apresentação à Divisão Académica de todos os originais (ou cópias certificadas) dos documentos submetidos através da plataforma de candidatura, até ao prazo de 15 de outubro do respetivo ano letivo.

 

All applications have to obligatorily be submitted via the FénixEdu application platform, which can be accessed on this link.

Watch this short video of how to apply via the FénixEdu platform:

In case of any doubt regarding the submission of an application, do not hesitate to contact the Academic Division of FDUL by e-mail (candidaturaspg@fd.ulisboa.pt), or via our online customer services chat on Facebook, on working days from 10.00 to 13.00.

Observations:

– Applications will only be analysed on due payment of the application fee.

– FDUL’s Academic Division will contact all candidates via e-mail, regardless of whether their application contains any irregularity, or is fully correct.

– On completion of the ranking process, all applicants will be informed by e-mail regarding the final result of their application.

– The ranking list will subsequently be published on the webpage of the Masters.

– In the case of admission, registration is subject to the due presentation to the Academic Division of all the originals (or certified copies) of the documents submitted via the application platform, by the deadline of the 15th of October of the respective academic year.

a) Carta de motivação em inglês (uma página);

b) Curriculum vitae;

c) Duas cartas de recomendação;

d) Certificado de proficiência em inglês;

e) Fotocópia do cartão de cidadão(1) ou passaporte no caso de estudantes estrangeiros;

f) Fotografia  3×4 – tipo passe;

g) Certidão de conclusão do grau de licenciatura/mestrado, onde constem todas as disciplinas do(s) curso(s) com as respetivas classificações e média final de curso;

h) Certificado de conclusão de cursos de pós-graduação (se aplicável);

i) Ligação à página eletrónica da editora, do jornal, ou da revista onde foram publicados os livros ou os artigos científicos da autoria do candidato, podendo esta informação ser inserida no Curriculum Vitae

 

Observações:

– A cópia do documento referido na alínea g) deve ser devidamente autenticada.

– O documento referido na alínea g) deve estar devidamente legalizado pelo Consulado Português do país onde foi realizado o curso ou apostilado nos termos da Convenção de Haia. Todavia, e considerando a atual situação de excecionalidade motivada pela COVID-19, durante o período de estado de emergência, estes documentos podem ser aceites sem a autenticação indicada, desde que acompanhados com uma declaração de honra do candidato de que os mesmos contêm informações verdadeiras e exatas.

– Os candidatos seleccionados/matriculados devem apresentar os documentos originais na Divisão Académica através do Portal das Candidaturas, ou enviados por via postal, até ao prazo de 15 de outubro do respetivo ano letivo.

– Se o candidato for seleccionado e proceder à matrícula, os originais ou cópias autenticadas de todos os documentos apresentados

– O não envio da documentação ou informação acima referida nas alíneas d) e e) implica que estes elementos são ignorados no processo de classificação dos candidatos.

(1) Sob reserva de autorização do candidato, uma vez que o upload deste ficheiro no Portal de Candidaturas Fénix é facultativo.

A apresentação de documentos académicos que contenham informações falsas é punível nos termos da Lei.

 

a) Motivation letter in English (one page);

b) Curriculum vitae;

c) Two recommendation letters;

d) English proficiency certificate;

e) Photocopy of a citizen’s card or identity card(1), or passport in the case of foreign students;

f) Passport-sized photo;

g) Certificate of completion of a Bachelor’s/Master’s degree, which states the final average grade, with a breakdown by subject;

h) Certificate of completion of postgraduate courses (if applicable);

i) Link to the website of the publisher, journal, or magazine where the applicant has published books or scientific papers (if applicable), whereby this information can be included in the curriculum vitae.

Observations:

– Copies of all the documents referred to in Subsection g) must be duly authenticated.

– Those documents referred to in Subsection g) that are emitted abroad, must be legalised by the Portuguese Consulate of the country where the degree was studied, or certified with an apostille seal under the terms of the Hague Convention. Bearing in mind the exceptional current situation caused by COVID-19, these documents can be accepted without the referred-to legalisation during the period of a state of emergency, provided that they are accompanied by an oath of honour by the applicant that the document contains truthful and accurate information.

– Should the applicant be granted a place and proceed to register for the degree, then the originals or certified copies of all documents submitted via the Applications Portal have to be handed in to the Academic Division of FDUL, or sent by post, by the deadline of the 15th of October of the respective academic year.

– Failure to send the documentation or information referred to above in Subsections d) and e) implies that these elements are disregarded in the ranking process of applicants.

(1) Subject to the applicant’s authorisation, the uploading of this file on the Fénix application portal is optional.

The presentation of academic documents containing false information is punishable under the terms of the Law.

Prazo de Candidaturas: 12 abril a 15 Maio de 2021

Vagas: 20

As candidaturas são avaliadas e classificadas de acordo com o currículo do candidato e as entrevistas com os Coordenadores Científicos.

Application period: 12 April – 15 May 2021

No. of places: 20

Applications are assessed and ranked according to the applicant’s curriculum and the interviews with the Coordinators.