Apoio à investigação | Faculdade de Direito | Universidade de Lisboa

Apoio à investigação

O Apoio à Investigação tem como missão auxiliar as atividades científicas da Faculdade de Direito da Universidade de Lisboa, especialmente quanto à conceção, organização e acompanhamento de projectos científicos, académicos e editoriais da Faculdade, dos seus institutos e centros de investigação.

No ambito do compromisso com a internacionalização, a Faculdade de Direito divulga aos seus docentes e investigadores as chamadas para a apresentação de artigos em eventos e revistas de prestígio académico, bem como oportunidades de financiamentos de projetos e visitas de investigação em centros de pesquisa de excelência.

Contacto: investigacao@fd.ulisboa.pt

Localização: Biblioteca – Serviços Técnicos

Chamadas e Candidaturas

[24.08.18] Visiting Fellowships 2019-2020 at University of Oxford

Each year the College offers a number of Visiting Fellowships to people who intend to engage in study and research in Oxford and are prepared to participate in the academic life of the College. Visiting Fellows are expected to be resident in Oxford during the tenure of the Fellowship. A Visiting Fellow may be elected for a period of one, two, or three terms within the Oxford academic year. Three term applications are particularly welcome. The dates of term at Oxford for 2019–2020 are:
Michaelmas Term (from Sunday, 13 October to Saturday, 7 December, 2019)
Hilary Term (from Sunday, 19 January to Saturday, 14 March, 2020)
Trinity Term (from Sunday, 26 April to Saturday, 20 June, 2020)

Direito Internacional

[01.11.18] Call for papers: The League of Nations and International law

[30.09.18] Call for papers: 2019 ESIL Research Forum, Göttingen

[07.09.18] Researcher in Private International Law at The Asser Institute

[31.08.18] Call for papers: International Law and Conflict at Sea at The Stockton Center for International Law

[20.08.18] Research Fellow in Private International Law at British Institute of International and Comparative Law

[14.08.18] The Past, Present and Future of the International Criminal Court at The International Nuremberg Principles Academy

[06.08.18] Researcher at The Geneva Academy

[31.07.18] Senior Postdoctoral Researcher at Käte Hamburger Kolleg/Centre for Global Cooperation Research

[15.07.18] Research Fellowships 2019/2020 at The Käte Hamburger Kolleg/Centre for Global Cooperation Research

[02.07.18] Interdisciplinary Doctoral Symposium Democracy, Rule of Law and Human Rights in Europe and the World in Times of Contestation

[30.06.18] Call for papers – Health and the Environment in International Law: Actors, Norms and Responsibilities (Max Planck Institute for Comparative Public Law)

[11.06.18] Fellowship Programme For Human Rights Defenders 2018 at  T.M.C. Asser Institute

Direitos Humanos

Direito Europeu

[01.10.18]  Call for papers: European Data Protection Law Review (EDPL)

[30.06.18] Call for papers: EU external relations: Tackling global challenges?

[04.06.18] Call for Research Associate (The European Policies Research Centre – University of Strathclyde)

Direito Civil & Comercial

[23.07.18] Call for paper: Works of art qualified as “national treasures”: limits to private property and export controls’

[20.07.18] Hulme Postdoctoral Fellowship in Land Law – University of Oxford